Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa?

Jak inaczej namówić do usługi czy produktu niż przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to bezsprzecznie na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

tworzenie filmów reklamowych Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są miarodajną nowością, właśnie dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w którym widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie też ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście opracować swój prywatny smak deseru, integrując pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania traktująca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była skuteczna musi nie jedynie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby kontrahent, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on właściwy technicznie i bezproblemowy.